Betingelser

Når du handler hos oss, aksepterer og godkjenner du samtidig disse betingelsene. Vær vennlig å lese igjennom dem. Disse betingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra www.pyntebarn.no til forbrukere. Betingelsene utgjør sammen med ordrebekreftelsen fra oss, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

 

Registrering

 

For å handle hos oss, må du ha en leveringsadresse i Norge (ikke Svalbard og Jan Mayen). For å kunne handle må du enten opprette en konto, eller handle som gjest. Vi oppbevarer dine opplysninger sikkert og utilgjengelig for uvedkommende. Passordet du oppretter ved registrering av konto er personlig, og må ikke deles.

 

Kun personer over 15 år kan handle hos oss, men man må være over 18 for å betale med kredittkort.

 

Husk å sjekke at adressen din er korrekt når du bekrefter et kjøp. Det er ditt ansvar som kunde å oppgi riktig adresse, og således også sørge for at denne er oppdatert på «Min side».

 

Priser og betaling.

 

Alle prisene er inkludert merverdiavgift. Totalprisen vil fremkomme før bestilling, og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet slik som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. Vi tar forbehold om eventuelle prisforandringer.

 

Du kan velge mellom flere betalingsmetoder i kassemodulen:

 

Klarna Faktura

Kjøp nå, betal etter levering. Ved å velge Klarna Faktura får du 14 dagers betalingsfrist, og får dermed alltid varene hjem før du betaler. Dette er en trygg og enkel måte å betale på, og varene vil legges klar til pakking så fort du har bekreftet bestillingen.

 

Kortbetaling (Visa/Mastercard)

Dette er en enkelt og trygg måte å betale på. Du blir videresendt til Quickpay for betaling så fort du har bekreftet bestillingen. Dette er en sikker betalingsløsning hvor kortopplysningene dine ikke blir sendt videre til nettbutikken. Norske kortholdere må bruke 3D secure, noe som betyr at du bekrefter betalingen med din kortleverandørs sikkerhetsløsning (BankID, SMS osv). Beløpet blir reservert på kortet ditt, og varene vil legges klar til pakking så fort du har utført betalingen. Du kan bruke både Visa og Mastercard.

 

PayPal kortbetaling

PayPal er en utbredt og populær betalingspartner på nett. Du trenger ikke å opprette konto hos dem for å betale med kort. Du kan bruke blant annet Visa, Mastercard og vanlige bankkort. Du videresendes til PayPal, og ingen kortinformasjon blir sendt til nettbutikken.

 

PayPal-konto

Hvis du har en konto hos PayPal kan du logge inn med denne, og betale fra innestående beløp hos PayPal, eller et kort du har tilknyttet kontoen din hos PayPal. Med denne metoden trenger du ikke å oppgi kortinformasjon når du handler.

 

Frakt

 

Vi sender varene dine som brevpakke. Du vil få pakken i postkassen din. Hvis det ikke er plass, vil du få en henteslipp for henting på postkontor/post i butikk. Vi har fastpris på kr 59 for frakt uansett mengde og antall.

 

Leveransevilkår

Vi sender til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Vi sender varene dine så fort som mulig etter at betaling er registrert. Leveringstiden er normalt 2-5 virkedager. Vi tar forbehold om lengre leveringstider ved stor trafikk hos oss eller vår transportpartner. Hvis leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi kan, sammen med informasjon rundt levering, eller om produktet(ene) er utsolgt. Avhengig av forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve kjøpet.

Som regel blir pakken levert i din postkasse, men ved full postkasse, vil du få en henteslipp, og du kan hente pakken på ditt postkontor. Større pakker som blir sendt som Servicepakke må hentes på postkontor. Husk å hent pakken din. Det er Posten som gir deg beskjed om ankommet pakke, og eventuelt returnerer uavhentede pakker. Hvis pakken ikke blir hentet og returnert, blir du belastet for returkostnadene etter Postens satser.

 

Vennligst undersøk varen(e) så fort du mottar dem og har anledning til det. Sjekk om varene samsvarer med ordrebekreftelsen, og de har blitt skadet under transporten eller om det foreligger feil eller mangler ved produktene.

 

Hvis du melder fra til oss at du ønsker å returnere varen innen 14 dager fra du mottok den, skal du kun betale returkostnaden.

 

Overskytende beløp bli kreditert det kontonummeret du oppgir ved å opprette en retur på «Min side».

 

Hvis pakken er skadet

Det er viktig at du i tillegg til å melde fra til Posten om skadd sending, fyller ut et skjema på «Min side». Dette for at vi skal kunne følge opp saken.

 

Forbehold ved vareinformasjon

Vi gjør alltid vårt beste for å gi så korrekte og utfyllende produktopplysninger som mulig. Vi tar allikevel forbehold om feil i produktbeskrivelsene på våre nettsider. Vi tar også forbehold om at det av ulike grunner kan bli tomt på lager.

 

Copyright

Innholdet på Pyntebarn.no er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette betyr at innhold som varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter inkludert beskrivelse av produktene, bilder og grafikk, desing og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten samtykke fra Norkids AS, eller hvis det er tillatt ved lovgivning.

 

Reklamasjon og angrerett

Alle henvendelser rundt reklamasjon og angrerett skal meldes oss gjennom «Min side». Vennligst ikke send noen varer tilbake til oss, før du har fått svar.

 

Angrerett og frister

Som forbruker har du 14 dagers angrefrist ved kjøp hos oss. Du trenger ikke oppgi noen grunn, og fristen gjelder fra du mottar varen. For å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed innen fristens utløp. Vi anbefaler at du registrerer en sak under «Min side», eventuelt sender oss en e-post.

 

Hvis du angrer på kjøpet skal varen returneres i vesentlig samme stand og mengde, du skal da ha tilbake det du betalte for varen, men returkostnaden må du betale selv. Fristen for oppgjør fra oss er 14 dager etter at vi mottar varen.

 

Om reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller

hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.

Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget

mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom

varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.

 

Hvis det er en mangel ved produktet, og fristene er overholdt kan forbruker holde kjøpesummen tilbake, kreve retting eller omlevering (under visse forutsetninger), heve kjøpet (ved ikke uvesentlige mangler), kreve erstatning.

 

Hvis du ikke kan bruke produktet i utover en uke på grunn av retting, kan du ha krav på et låneprodukt.

 

Ved en eventuell tvist er begge parter enige om at Asker og Bærum tingrett er rett verneting.

 

For mer informasjon rundt angreretten og reklamasjon, ta kontakt med oss via «Min side».